adexo3
۱۴۲۲۵۲۳
۴۰۶
۴۰۶
پ

حکم جالب و متفاوت یک متهم در کردستان

حکم حبس چهار ماهه متهم به ضرب و جرح عمدی با چاقو و اخلال در نظم عمومی، به طراحی و چاپ بنر با محتوای پیشگیری از خشونت تغییر یافت.

ایرنا: سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل کردستان گفت: حکم حبس چهار ماهه متهم به ضرب و جرح عمدی با چاقو و اخلال در نظم عمومی، به طراحی و چاپ بنر با محتوای پیشگیری از خشونت تغییر یافت.

حکم جالب و متفاوت یک متهم در کردستان

 بهادر اسدی روز دوشنبه با بیان اینکه این حکم توسط یکی از قضات دادگاه کیفری ۲ سنندج صادر شد، اظهار کرد: حکم حبس این فرد در قالب قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۷۵ به نصب بنر پیشگیری از خشونت در مراکز پر تردد شهر سنندج، شرکت در دوره‌های آموزشی کنترل خشم و شرکت در دوره‌های آموزش اخلاق دینی در مساجد جایگزین شد.

وی افزود: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های حبس‌زدایی قوه قضاییه و دستور ریاست قوه قضاییه در مورد بکارگیری تأسیسات ارفاقی به ویژه مجازات‌های جایگزین حبس از نوع خدمات عمومی رایگان و با هدف خدمات عام‌المنفعه، رأی جایگزین حبس توسط پیمان شیخی، دادرس شعبه ۱۰۴ دادگاه کیفری ۲ شهرستان سنندج صادر شده است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل کردستان یادآور شد: قانون‌گذار در سال ۱۳۹۲ به منظور کاهش حبس افرادی که به زندان می‌روند، نهاد جدیدی را تحت عنوان مجازات جایگزین حبس در قانون مجازات اسلامی پیش‌‎بینی و مقرر کرد که در صورت وجود شرایط خاص، مجازات حبس می‌تواند یا باید به مجازات‌های دیگری تبدیل شود. مجازات‌های جایگزین حبس شامل دوره مراقبت، خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی، جزای نقدی روزانه و محرومیت از حقوق اجتماعی است که در صورت گذشت شاکی و وجود جهات تخفیف مجازات با ملاحظه نوع جرم و کیفیت ارتکاب آن، آثار ناشی از جرم، سن، مهارت، وضعیت، شخصیت و سابقه مجرم، وضعیت بزه دیده و سایر اوضاع و احوال، تعیین و اجرا می‌شود.

وی افزود: الزام به خدمات عمومی رایگان از جمله مجازات‌هایی است که علاوه بر تنبیه فرد، جامعه را نیز نسبت به جرم ارتکابی آگاه و از خدمات ارائه شده بهره مند می‌کند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل کردستان ضمن تجلیل از ابتکار عمل این قاضی، ادامه داد: زندانی شدن افراد علاوه بر تحمیل هزینه‌های مادی و معنوی برای فرد و جامعه، در بسیاری از موارد بازپروری را نیز با مشکل مواجه می‌کند.

اسدی اضافه کرد: در کنار برخوردهای قاطع قضایی، می‌توان با جایگزینی مجازات افراد خصوصاً در مورد مجازات حبس، به بهسازی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کمک کرد و با رضایت متهم به افراد آسیب‌دیده اجتماعی یاری رساند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج